Hoe meer connecties je hebt op LinkedIn hoe meer berichten er via je tijdlijn voorbij komen. Je kunt eindeloos scrollen en voor je het weet ben je een uur verder. Niet echt effectief. Idealiter heb je een tijdlijn vol met berichten die interessant zijn voor je en waar jij van kunt leren of inspiratie uit kunt opdoen. Of wanneer je in sales zit: Een tijdlijn van berichten van jouw prospects of bedrijven waar je wilt binnenkomen. Of je nu wel of niet geconnect bent met elkaar of dat je die persoon of pagina volgt.
Hoe krijg je dit voor elkaar? Bekijk onderstaande video of lees verder voor een stap-voor-stap uitleg.
Van wie of van welke bedrijven wij je updates zien?
Voordat je de lijst gaat samenstellen is het belangrijk om een te weten van welke specifieke bedrijven je geen update wilt missen. Of van welke personen jij geen updates wilt missen. Zo heb ik een lijst van bepaalde medewerkers van LinkedIn omdat zij me inspireren en informeren over de nieuwste updates. Ik heb een lijst van andere LinkedIn specialisten en ik heb op deze manier een lijst van interessante bedrijfspagina’s waarvan ik alle updates wil zien.
Denk bij het maken van deze lijsten niet alleen aan bedrijven en medewerkers van die bedrijven die je als klant wil binnen halen, maar ook aan lijsten van leveranciers, bestaande klanten en stakeholders.
Wanneer je weet hoe jouw lijsten eruit moeten zien, kun je deze gaan maken en opslaan. Zo kun je op ieder gewenst moment alleen de updates van bedrijven of personen op deze lijst in een overzicht zien. Zonder afleiding!
Maak een zoekopdracht voor de juiste feed
Stap 1: Ga naar LinkedIn op je computer. Zet je cursor in de zoekbalk en klik op enter.
Stap 2: Selecteer bijdragen
3. Klik op “Alle Filters”
4. Selecteer “nieuwste” en het tijdsframe. Kies afgelopen 24 uur of afgelopen week wanneer je in x per week de updates van de bedrijven of personen op je lijst wilt zien.
5. Nu kun je of de bedrijfsnamen ingeven of de namen van de specifieke personen die je wilt volgen. Dit doe je onder de kopjes: “Van lid” of “Van Bedrijf”. Er is één maar. Je kunt niet meer dan 20 tot 25 (bedrijfs)namen op de lijst plaatsen. Er komt een omslagpunt wanneer je nog een bedrijf of persoon toevoegt dan krijg je in plaats van een tijdlijn met updates een foutmelding. Dit los je op door iets minder namen op de lijst te zetten totdat de foutmelding verdwijnt.
6. Wanneer je klaar bent klik je op Resultaten weergeven. Voila! De perfecte tijdlijn met updates die voor jou relevant zijn. Zonder afleiding.
7. Binnen LinkedIn heb je helaas niet de mogelijkheid om deze zoekopdrachten op te slaan. Gelukkig is er wel een manier om dit voor elkaar te krijgen. Je kunt de link van de zoekopdracht opslaan als bookmark of naar een document of je desktop kopiëren om vanuit daar iedere dag of iedere week te openen.
Zo, nu kun jij ook aan de slag en efficiënter gebruik maken van LinkedIn. Wanneer je door de tijdlijn scrollt die je op basis van je opgeslagen zoekopdracht hebt geopend: Vergeet dan vooral niet om af en toe een like te geven of om te reageren op updates!