Help ik kan niet meer inloggen in mijn LinkedIn account!

Helaas komt het nogal eens voor tijdens de LinkedIn trainingen die ik geef. Er zit altijd wel iemand in de groep die geen toegang meer heeft tot zijn of haar LinkedIn account. 

Omdat ik tijdens de trainingen vaak praktisch aan de slag ga is het wel prettig dat je toegang hebt. En uiteraard om zelf weer aan de slag te kunnen gaan met LinkedIn.

Toch komt het regelmatig voor dat er deelnemers zijn die niet meer kunnen inloggen.

De oplossing

Gelukkig is er een manier om dit op te lossen. Enige voorwaarde is dat je weet welk e-mailadres gekoppeld is aan je account. Als je het niet meer weet, dan kun je geluk hebben, wanneer je e-mailadres zichtbaar is in de contactgegevens. 

Vraag aan iemand waarvan je weet dat je met elkaar verbonden bent op LinkedIn om naar joujew profiel te gaan en je contactgegevens te bekijken. 

Staat het daar niet, dan wordt het moeilijk om dit probleem op te lossen en is de enige overgebleven optie om een nieuw account aan te maken en opnieuw te beginnen. Het oude account waar je niet bij kunt laat je dan voor wat het is.

Wanneer je weet je welk e-mailadres gekoppeld is aan je account dan, dan ga je als volgt te werk:

Stap 1: ga naar www.LinkedIn.com

Stap 2: Klik op “wachtwoord vergeten”

Stap 3: Klik op “Wachtwoord opnieuw instellen”

Stap 4: Klik op “Hebt u geen toegang tot dit e-mailadres?”

Je komt nu in een stappenplan waarmee je je identiteit kunt laten verifiëren zodat je daarna met een ander e-mailadres weer in kunt loggen in je account. Je hebt hiervoor je paspoort of ander identificatiebewijs nodig. 

Stap 5: Geef het nieuwe e-mailadres op en plak de link naar je LinkedIn profiel in het invulveld daaronder. Klik op doorgaan.

Stap 6: Geef aan via welk middel jij je identiteit wil laten vaststellen.

Stap 7: Upload een foto van dit document en klik op verzenden.

 LinkedIn gaat nu handmatig controleren of jij zegt wie je bent en stuurt je vervolgens een mail zodat je weer in kunt loggen in je account.

Hoe voorkom je dat je niet meer kunt inloggen in je account?

Hoe zorg je er nu voor dat je niet voor een verrassing komt te staan en niet meer kunt inloggen op LinkedIn?

Koppel een extra e-mailadres

Je hebt de mogelijkheid om meerdere e-mailadressen aan je LinkedIn account toe te voegen. Het mooie is dat je met ieder e-mailadres met hetzelfde wachtwoord kunt inloggen.  

Vaak hebben mensen met een privé-e-mailadres een LinkedIn account aangemaakt. Omdat LinkedIn een zakelijk platform is het een goed idee om je zakelijk e-mailadres toe te voegen en primair te maken. Hierdoor wordt je zakelijk e-mailadres toegevoegd aan je contactgegevens en staat daar niet je privé-mailadres.

Voordeel van het toevoegen van 2 e-mailadres is dat je daarmee dus via beide kunt inloggen. Wanneer je je wachtwoord niet meer weet én je hebt geen toegang meer tot het e-mailadres van je bedrijf omdat je bijvoorbeeld van baan gewisseld bent, dan kun je via het privé e-mailadres nog steeds je wachtwoord resetten. Handig toch?

Voeg via deze link een extra e mail adres toe aan je profiel.

Voeg een telefoonnummer toe

Wat voor een e-mailadres geldt, geldt ook voor een telefoonnummer. Je kunt namelijk naast met een e-mailadres inloggen ook met een telefoonnummer inloggen. Voorwaarde is dat je dit nummer toegevoegd hebt aan je account.  Ook hier heb je de mogelijkheid om meerdere telefoonnummers toe te voegen. Zo kun je je zakelijke nummer primair maken en toevoegen aan je contactgegevens. Je kunt nu met beide nummers en hetzelfde wachtwoord inloggen.

Voeg nu je telefoonnummer toe aan je LinkedIn profiel.

Misschien ook interessant om te lezen in het kader van wachtwoorden: Op welke manier kun je jouw LinkedIn account het best beveiligen?