Hoe maak je een bedrijfspagina aan op LinkedIn?

Ben jij ondernemer of werk je bij een bedrijf of onderwijsinstelling die nog geen LinkedIn bedrijfspagina heeft? Dan is dit artikel voor jou. Het is wat mij betreft een gemiste kans om geen bedrijfspagina te hebben op LinkedIn. In dit artikel leg ik je stap voor stap uit hoe je een bedrijfspagina aanmaakt.

Waarom zou je als zzp er of freelancer een bedrijfspagina aanmaken op LinkedIn? Je hebt immers je persoonlijk profiel en vaak ben jij het gezicht van je onderneming, waardoor je meer dan genoeg hebt aan je persoonlijk profiel. Want dat is immers een soort van landingspagina waar jij vertelt wat jij te bieden hebt voor potentiële klanten. 

Ik heb drie redenen waarom het toch handig is om een bedrijfspagina aan te maken.

  1. Het is een extra mogelijkheid is om gevonden te worden op LinkedIn. Wanneer iemand zoekt op jouw product of dienst wat jij verkoopt, dan kan het zijn dat ook jouw bedrijfspagina naar voren komt in de zoekresultaten.
     
  2. Een eigen bedrijfspagina voorkomt dat er een standaard LinkedIn-logo naast je werkervaring staat. Jouw eigen logo ziet er veel professioneler uit.

  3. Je hebt vanuit een bedrijfspagina de mogelijkheid om te adverteren. En adverteren is sinds de zomer van 2023 een stuk interessanter voor freelancers en zzp’ers omdat je tegenwoordig kan werken met zogenaamde thought leader ads. Dat zijn advertenties die je maakt op basis van een post vanuit een persoonlijk profiel.

Stap-voor-stap uitleg

Om een bedrijfspagina te kunnen aanmaken op LinkedIn heb je in ieder geval dat persoonlijk profiel nodig. Je zult dus een account moeten aanmaken op LinkedIn en een profiel moeten vullen om vervolgens een bedrijfspagina aan te kunnen maken.

Een bedrijfspagina aanmaken op LinkedIn
  1. Om een bedrijfspagina aan te maken, ga jij rechtsboven naar de knop voor bedrijven naar de pulldown en wanneer je daarop klikt ga je helemaal naar beneden naar bedrijfspagina aanmaken.
  2. Je ziet nu 3 opties”Bedrijf”, “Showcase pagina” en “onderwijsinstelling”.

De showcase pagina mag je voor nu vergeten. Dat is vooral relevant wanneer je al een bedrijfspagina hebt met veel volgers en je meer aandacht aan andere producten of diensten wil geven. 

Onderwijsinstelling: Stel dat jij een bedrijf hebt wat trainingen of opleidingen aanbiedt en daarbij certificaten uitgeeft, dan kan het handig zijn om te kiezen voor een onderwijsinstelling.

De reden hiervoor is dat mensen die een training of opleiding bij jou hebben gevolgd nu bij hun “opleidingen” of “licenties en certificaten” jouw bedrijf als opleider kunnen kiezen en ook daar het logo van jouw bedrijf getoond wordt.

Dus heb je een onderwijsinstelling en geef je certificaten uit, dan adviseer ik om voor “Onderwijsinstelling” te kiezen en anders kies je voor “Bedrijf”. De stappen die vanaf hier volgen zijn voor beide opties gelijk.

Opleidingen - Licenties en certificaten

Dus heb je een onderwijsinstelling en geef je certificaten uit, dan adviseer ik om voor Onderwijsinstelling te kiezen en anders kies je voor bedrijf. De stappen die vanaf hier volgen zijn voor beide opties gelijk. 

Klik op bedrijf en vul zo veel mogelijk velden in en voeg je logo toe. Nadat je hebt aangegeven dat je een wettelijke vertegenwoordiger bent van jouw bedrijf klik je op “pagina maken”.

Dat is het! Nu is je bedrijfspagina aangemaakt. Uiteraard heb je de mogelijkheid om je pagina verder te vullen door alle instellingen te doorlopen. Het is ook een goed idee om je werkervaring te koppelen aan je bedrijf. Hoe dat moet zie je in deze video

Mocht je nog vragen hierover hebben, stel ze in de comments!