Hoe plan je jouw berichten voor LinkedIn?

Vorige week plaatste ik alweer Barbara’s LinkedIn Tip #26 op social media: Plan jouw berichten in via Hootsuite. Helemaal in deze vakantieperiode. Want op deze manier blijf jij zichtbaar, en dat is voor een ondernemer erg belangrijk. In mijn blog: Waarom je als ondernemer consistent zichtbaar moet zijn, van vorige week schreef ik daar ook al over.

Ik kreeg vrijwel meteen de vraag of ik uit zou willen leggen, hoe je nu precies een bericht inplant via Hootsuite. In dit artikel leg ik het je stap voor stap uit.

Hootsuite - Gratis account

Op Hootsuite heb je de mogelijkheid om een gratis account te hebben. Echter moet je wel even weten waar deze optie zit. Je kunt dan met 1 gebruiker, berichten voor 3 verschillende social media accounts inplannen. Je zit dus niet vast aan een betaald account wanneer de proefperiode van 1 maand voorbij is.

Je gaat hiervoor naar www.hootsuite.com.

Let op! Wanneer je googelt op Hootsuite, en je klikt op de Nederlandse advertentie, dan kom je niet op de juiste plek terecht.

Hoe plan je een bericht in met Hootsuite 1

Vervolgens klik je op “plans” en scrol je een stukje naar beneden. Naar de kleine lettertjes, zeg maar. Daar staat: “Try our limited Free plan 3 social profiles | 30 Scheduled Messages | 1 user Sign up now

Je kunt uiteraard ook in de zin hierboven op “sign up now” klikken. Dan kom je meteen op de juiste plek terecht. 😉

Schermafbeelding-2020-07-07-om-11.40.55

Account aanmaken en jouw social media accounts toevoegen

In de slides hieronder laat ik je stap voor stap zien hoe je jouw LinkedIn profiel toevoegt aan Hootsuite. Klik op de pijltjes in het links en rechts op de afbeelding hieronder om van de ene naar de andere slide te gaan.

Schermafbeelding 2020-07-09 om 20.55.54
Hoe plan je een bericht in met Hootsuite 23
Nadat je een account hebt aangemaakt moet je
minimaal 2 social media accounts toevoegen. Volg de stappen in het scherm.
Nadat je een account hebt aangemaakt moet je
minimaal 2 social media accounts toevoegen. Volg de stappen in het scherm.
Schermafbeelding 2020-07-09 om 21.09.32
Wanneer je maar één account wilt toevoegen dan klik je linksboven op de pijl naar links.
Wanneer je maar één account wilt toevoegen dan klik je linksboven op de pijl naar links.
Schermafbeelding 2020-07-09 om 21.18.21
Je komt dan op dit scherm terecht. Rechtsboven vind je de opties om jouw social media accounts toe te voegen. Op deze plek mag dat ook 1 account zijn.
Je komt dan op dit scherm terecht. Rechtsboven vind je de opties om jouw social media accounts toe te voegen. Op deze plek mag dat ook 1 account zijn.
Hoe plan je een bericht in met Hootsuite 7
Klik op Private Network om een account te selecteren.
Klik op Private Network om een account te selecteren.
Hoe plan je een bericht in met Hootsuite 8
Kies hier voor LinkedIn en log in de volgende stap in op jouw LinkedIn account. Klik het blauwe vinkje uit wanneer je Hootsuite niet wilt volgen op LinkedIn.
Kies hier voor LinkedIn en log in de volgende stap in op jouw LinkedIn account.
Klik het blauwe vinkje uit wanneer je Hootsuite niet wilt volgen op LinkedIn.
Schermafbeelding 2020-07-09 om 21.30.16
Selecteer het LinkedIn account wat je wilt toevoegen. En klik op "Done".
Selecteer het LinkedIn account wat je wilt toevoegen. En klik op "Done".
Schermafbeelding 2020-07-09 om 21.30.33
x
Je account is nu toegevoegd en je kunt aan
de slag met het inplannen van berichten.
Je account is nu toegevoegd en je kunt aan
de slag met het inplannen van berichten.
previous arrow
next arrow
 

Nu je jouw account hebt aangemaakt en jouw social media accounts hebt toegevoegd, kun je jouw berichten gaan inplannen.

Berichten inplannen

Het inplannen van berichten werkt heel eenvoudig via Hootsuite. Het enige nadeel is dat je niet de opties hebt om een PDF of een Powerpoint kunt inplannen. Je bent beperkt tot 9 afbeeldingen in een bericht of een video. Mocht je net als ik, regelmatig gebruik maken van een PDF in een bericht op LinkedIn dan zul je de berichten die je in gaat plannen aan moeten passen. Helaas. Maar ondanks dat vind ik Hootsuite ideaal om toch content te blijven delen terwijl ik op vakantie ben.

In de slides hieronder laat ik je stap voor stap zien hoe je een bericht inplant. Klik weer op de pijltjes links en rechts om door de slides heen te gaan.

Schermafbeelding 2020-07-09 om 21.59.20
Nu je social media account is toegevoegd.
Klik met je muis links op het vliegtuigje.
Nu je social media account is toegevoegd.
Klik met je muis links op het vliegtuigje.
Hoe plan je een bericht in met Hootsuite 15
Klik op de datum en tijd waarom jij een bericht zou willen inplannen. Selecteer de optie "new post".
Klik op de datum en tijd waarom jij een bericht zou willen inplannen. Selecteer de optie "new post".
Hoe plan je een bericht in met Hootsuite 16
Kies het account waar jij een bericht voor wilt inplannen.Je kunt ook meerdere accounts tegelijk kiezen. LinkedIn en Facebook bijvoorbeeld.
Kies het account waar jij een bericht voor wilt inplannen.Je kunt ook meerdere accounts tegelijk kiezen. LinkedIn en Facebook bijvoorbeeld.
Hoe plan je een bericht in met Hootsuite 17
Schrijf de tekst, en kies de afbeelding of video die bij je post hoort. Rechts zie je het voorbeeld verschijnen. Wanneer je klaar bent klik je op "schedule".
Schrijf de tekst, en kies de afbeelding of video die bij je post hoort. Rechts zie je het voorbeeld verschijnen. Wanneer je klaar bent klik je op "schedule".
Hoe plan je een bericht in met Hootsuite 18
Je bericht verschijnt nu in de planner. Hier zie je precies welk bericht wanneer is ingepland.
Je bericht verschijnt nu in de planner. Hier zie je precies welk bericht wanneer is ingepland.
Hoe plan je een bericht in met Hootsuite 19
Je kunt het bericht nog wijzigen. Klik op het bericht in de planner en op het pennetje rechtsboven.
Je kunt het bericht nog wijzigen. Klik op het bericht in de planner en op het pennetje rechtsboven.
previous arrow
next arrow
 

Hopelijk kun jij nu ook aan de slag met het inplannen van berichten zodat je gerust op vakantie kunt zonder je zorgen te hoeven maken over jouw zichtbaarheid. 

Mocht je nog opmerkingen of vragen hebben. Laat het me weten door middel van een reactie hieronder.