Misschien is het je al opgevallen. De bedrijfspagina’s van LinkedIn hebben een andere lay-out gekregen. Vergelijk de afbeeldingen hieronder maar eens met elkaar. De bovenste afbeelding is de nieuwe layout, daaronder de oude.
Het valt meteen op dat de nieuwe layout een stuk rustiger oogt. Er zijn geen 3 kolommen meer met informatie, maar 2 kolommen. Het menu wat aan de rechterkant stond staat nu bovenaan. Mocht je pagina evenementen aangemaakt hebben op LinkedIn, dan heb je hier ook een tabje evenementen. Zodat pagina bezoekers gemakkelijk alle evenementen van jouw organisatie kunnen zien.
Daaronder staat de info of about sectie. Nu nog prominenter aanwezig. En daaronder staan weer de laatste 2 posts in beeld. Zorg ervoor dat je regelmatig een update plaatst zodat de laatste posts die meteen de aandacht trekken niet van maanden geleden zijn.
Heb je als bedrijf zogenaamde Showcase pagina’s aangemaakt dan staan deze in de rechterkolom.
Wanneer je een ZZP-er bent dan adviseer ik je om je pagina op een andere manier te gebruiken. Zie hiervoor mijn artikel “Wanneer start je met een bedrijfspagina op LinkedIn?”
Dit jaar staan er nog meer veranderingen voor bedrijfspagina op de planning bij LinkedIn. Een daarvan wordt op dit moment al langzaam uitgerold en dat zijn de LinkedIn Productpages. Sommige bedrijven hebben het al en maken hier gebruik van. Zie onderstaand voorbeeld van Bloomberg.
Er verschijnt dan een tabje producten op de bedrijfspagina. Meer hierover in een volgend artikel.