Waarom je als ondernemer consistent zichtbaar moet zijn

Een ondernemer is goed in zijn vak. Ben je coach of therapeut, dan is coaching of het geven van een bepaalde behandeling hoogstwaarschijnlijk iets wat je in je vingers hebt op het moment dat je voor jezelf begint. Je wilt mensen helpen met dat waar je goed in bent. 

In het begin heb je nog wel een paar klanten. Mensen vanuit jouw directe omgeving die een sessie bij je boeken of misschien wel een coachingstraject. Maar dan droogt die bron van klanten al snel op. Help! Wat nu?

Je bent goed in jouw vak, maar je bent geen (online) marketing specialist. Dat is vervelend, maar wel iets wat echt bij het ondernemersvak hoort. Het lukt je best om zichtbaar te zijn op online kanalen wanneer je geen of te weinig klanten hebt. Het is immers noodzakelijk om weer aan nieuwe klanten te komen en je hebt alle tijd van de wereld.

En yes! Het werpt zijn vruchten af! Je hebt weer een paar nieuwe klanten. Woohoo! Fijn, kun je je eindelijk weer graag richten op jouw vak. Fijn! En omdat je heel erg druk bent met het helpen van jouw 3 klanten stop je met zichtbaar zijn op social media. Je hebt er nu echt geen tijd voor. 

Know, like, thrust

Misschien heb je er wel eens van gehoord. Mensen moet je eerste leren kennen, sympatiek vinden en vervolgens vertrouwen voordat ze iets bij je kopen. En wanneer je niet consistent zichtbaar bent, bijvoorbeeld  wanneer je eerst 3x per week een bericht plaatst, en vervolgens 3 weken of meer niets van je laat horen, dan zegt dat wat over vertrouwen. Bovendien ben je simpelweg niet in beeld, en volgt de persoon die jouw klant had kunnen zijn al lang iemand anders…. 

Het is daarom enorm belangrijk dat je altijd een groot deel van jouw tijd besteedt aan marketing en sales, zodat je ook na het afsluiten van een traject met een klant, weer nieuwe klanten hebt die staan te popelen om bij jou te kopen.

Vakantie!

En nu komt de vakantietijd er weer aan. Ook dan geldt deze regel. Heb jij jouw berichten voor op social media al vooruit gepland? Want zichtbaar zijn betekent niet dat  jij vanaf jouw hangmat met een lekker wijntje in jouw hand, berichten moet schrijven en moet gaan posten. Blijf ook tijdens jouw vakantie zaaien zodat je na jouw vakantie daar de vruchten van kunt plukken. En het leuke is dat je dit kun je allemaal van te voren regelen.

Inplannen berichten

Meestal plaats ik de berichten voor mijn social media accounts op de dag zelf. Maar wanneer ik op vakantie ga dan plan ik mijn berichten in via 2 tools.

De berichten voor Facebook en Instagram plan ik in via https://business.facebook.com/creatorstudio Dit is een gratis tool van Facebook waar je posts en IGTV video’s mee kunt inplannen.

Voor berichten op LinkedIn gebruik ik Hootsuite. Hootsuite heeft een gratis optie, maar je moet wel weten waar dit zit. In de gratis optie heb je 1 gebruiker waar je voor 3 social media kanalen in totaal 30 posts kunt inplannen. Ik kan daar prima mee vooruit. Okee, je hebt niet alle opties die LinkedIn zelf biedt. Je kunt alleen tot 9 foto’s plaatsen of een video delen. Maar daar heb je dan maar rekening mee te houden.

Ik ben benieuwd. Wat doe jij deze vakantie? Stop jij met zichtbaar zijn, of plan je jouw berichten in?

Share on linkedin
LinkedIn
Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on pinterest
Pinterest
Share on whatsapp
WhatsApp
Share on email
Email

Ik ben Barbara Langendoen

Ik help ondernemers en bedrijven om meer leads en klanten uit LinkedIn te halen.

Wil jij

Echt zichtbaar zijn op LinkedIn?
Jezelf profileren als de expert op jouw vakgebied?
En een voorsprong pakken op jouw concurrenten?

Zodat je meer klanten aantrekt? En heb je geen zin om het zelf allemaal uit te vogelen?

Dan ben je bij mij aan het juiste adres!

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *